zondag 25 september 2011

Concurrentie

i-D

onderscheid zich door telkens een ander thema aan haar magazine te hangen en te werken met varierende stylisten/fotografen en artiesten in haar magazine, ook laten ze nieuwe opkomende talenten aanbod komen. Kwa innovatie heeft i-D nog altijd haar originele karakter van streetstyle fashion, popculture en technologie behouden, het enige wat zwaar veranderd is in de afgelopen 30 jaar zijn deze 3 onderwerpen zelf. De kwaliteit van het blad is in de afgelopen jaren alleen maar gestegen maar heeft op dit moment wel sterke concurrentie van nieuwe soortgelijke bladen en het internet.

De doelgroep ligt voor een blad als de i-D hoger als bij de blend en I love fake, omdat de i-D al behoorlijk wat jaren bestaad trekt het een ouder, rijkere doelgroep aan.

De stijl van het magazine is van een selfmade fanzine veranderd naar een raw edge glossy.

De distributie (Magazine vorm).

Eens in de 2 maanden.

Prijs: 9,95


I love Fake magazine

Celebrating the spirit of youth, de slogan zegt het al een blad dat zich op de jeugd richt. Tieners vanaf 16 tot 25. Het blad mag zich zelf uit geven als een jonge variant op de i-D. Het bied een breed scala aan fashion fotografie/streetsyle, illustration popcultuur en muziek net als de i-D maar het staat nog in de kinderschoenen als het aankomt op overleving, variatie en het brengen van nieuwe talenten. Het blad positioneert zichzelf wel gunstig door het als een online magazine te publiceren. Voor de een een uitkomst voor de ander een teleurstelling. Als je er dan toch een online magazine van maakt, waarom dan niet interactief? Sinds augustus dit jaar is het magazine ook verkrijgbaar in papier uitgave.

Uitgave 2x per jaar

Prijs, online gratis / 9,95


Blend magazine

noemt zich zelf the leading Dutch fashion, arts and lifestyle magazine. Het blad bestaat sinds 2004 en wil jonge talenten stimuleren met het maken van hun werk. Blend richt zich op de alternatieve levenstijl die zich bezig houd met muziek, fashion kunst en cultuur maar dan voornamelijk in Nederland. Dus als we de blend naast de i-D zouden leggen zou de Blend het op nationaal gebied beter moeten doen. De doelgroep van de blend zijn 16 tot 40 jarigen die van kunst houden en met mode of cultuur bezig zijn. Wat de blend op het gebied innovatie doet kan ik nog niet echt achter halen. Al houden ze zich op hun site ook goed bezig met het media film, zo kun je naast editorials uit het magazine ook andere items uit het magazine bewonderen op film/reportage.

Blend komt 4x per jaar uit

Prijs is 9,95

Geen opmerkingen:

Een reactie posten